جهش تولید | یک‌شنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۹

پیشگیری از آنفلوآنزا - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

پیشگیری از آنفلوآنزا

Loading the player...

 

در فصل پاییز و زمستان بسیاری از مردم علاوه بر خرید لباس گرم و مجهز کردن منازل، به فکر تزریق واکسن آنفلوآنزا به خصوص برای کودکان و نوجوانانشان می افتند، اما باید بدانید که ویتامین D احتمال ابتلا به آنفلوآنزا را بین افراد 6 الی 15 ساله 50 درصد کاهش می دهد .

محققان بر این عقیده اند که داروهای ضد ویروس احتمال ابتلا به آنفلوآنزا را به میزان 8 درصد کاهش می دهد، در حالیکه ویتامین D این احتمال را به 50 درصد می رساند. تابش مستقیم نور خورشید بهترین و اصلی ترین منبع ویتامین D محسوب می شود. زمانی که بدن ما در معرض نور خورشید و اشعه های ماورای بنفش قرار می گیرد این ویتامین در پوست تولید می شود .

امروزه ثابت شده افرادی که از فیبر، چربی های غیر اشباع ساده و مرکب، سبزیجات و مرکبات استفاده می کنند بهتر می توانند در برابر بیماری های باکتریایی و ویروسی مقابله کنند .

متخصصان تغذیه می گویند بدن ما قادر به ذخیره ویتامین C نیست، لذا هر روز باید از این ویتامین استفاده کنیم تا بدنمان را در برابر بیماری ها مقاوم کنیم چرا که زمانی که بدن ما با کمبود ویتامین C روبرو می شود سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و مستعد ابتلا به بیماری می شود. به همین جهت افرادی که رژیم غذایی فقیری دارند ، سیگاری هستند و یا روزانه اضطراب شدیدی را تحمل می کنند بیشتر به آنفلوآنزا و سرماخوردگی مبتلا می شوند و برای مقابله با بیماری های ویروسی باید ویتامین C و مواد معدنی بیشتری را مصرف کنند.

همچنین برخی مواد غذایی مناسب برای مقابله با آنفلوآنزا و سرماخوردگی عبارتند از:

- سیر : سیر میوه ای کامل است که حاوی پروتئین ، شکر ، کلسیم ، فسفر ، آهن و ویتامین C و B1 است . سیر سیستم ایمنی بدن را حمایت می کند به خصوص زمانی که به صورت خام مصرف شود . 

- پیاز : پیاز یک منبع سرشار از مواد معدنی و ویتامین C و B است که خاصیت ضد ویروسی آن اثبات شده و همچنین دارای خاصیت ضد میکروبی است که در تخفیف و درمان بیماری ها بسیار موثر است .

- پرتقال : پرتقال علاوه بر ویتامین C حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و از بدن در مقابل آنفلوآنزا و سرماخوردگی محافظت می کند .

- عسل : عسل این ماده شیرین مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند که حاوی موادی است که با باکتری ها مبارزه کرده و از عفونت جلوگیری می کند . حتی می توان از عسل به عنوان مکمل غذایی هم استفاده کرد .

- عدس : عدس به تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک می کند و در صورتیکه با برنج مصرف شود حاوی مقدار زیادی پروتئین خواهد بود .

- آهن : آهن عامل اصلی برای حمایت از تولید هموگلوبین و گلبول های قرمز خون است . کمبود آهن می تواند منجر به نقصان در سیستم ایمنی بدن شود به همین جهت بچه هایی که کم خونی فقر آهن دارند بیشتر بیمار می شوند ، ضعیف ترند و زودتر خسته می شوند . آهن را می توان در جگر ، گوشت قرمز ، ماهی آزاد ، گندم کامل ، زرده تخم مرغ ، میوه های خشک ، آجیل ، دانه ها و سبزیجات برگ سبز یافت .

- فلفل دلمه: در کنار همه اینها فلفل دلمه هم دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می کند . این گیاه سرشار از ویتامین C است که مصرف روزانه آن در کوتاه کردن طول دوره بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی بسیار مفید است .