جهش تولید | سه‌شنبه، ۶ آبان ۱۳۹۹

ضرورت ورزش برای زنان خانه دار - نمایش محتوای خبر

 

 

ضرورت ورزش برای زنان خانه دار

افراد به ویژه زنان خانه دار باید توجه داشته باشند فعالیت‌های روزانه نمی تواند جایگزین ورزش شود.

احمد هاشمیان متخصص پزشکی ورزشی بیان کرد:اگر چه کارهای روزمره برای سلامتی و آمادگی جسمانی بدن تاثیر گذار هستند ولی فرد را از انجام فعالیت‌های ورزشی بی نیاز نمی کند.

وی اظهار داشت: برای داشتن یک برنامه ورزشی سودمند باید به پارامترهایی مانند سن،جنس و شرایط فیزیکی افراد توجه ویژه داشت.

این متخصص پزشکی ورزشی توصیه کرد: همه افراد به ویژه کسانی که دچار اضافه وزن هستند،مبتلایان به بیماریهای قلبی- عروقی،قند و چربی خون باید تحت نظر پزشک اقدام به ورزش کنند.ولی به طور کلی هر فرد باید حداقل 3 روز در هفته و هر بار به مدت 30 تا 40 دقیقه ورزش سبک کند.

هاشمیان تصریح کرد: ورزش زمانی برای سلامتی موثر است که افزایش تعداد تنفس و ضربان قلب را به همراه داشته باشد و برای داشتن برنامه مفید و منظم ورزشی باید میزان مصرف کالری و سوخت و ساز بدن را در نظر گرفت.

منبع: وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران