جهش تولید | چهارشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۹

سبزیجات را در وعده غذایی خود بگنجانید - نمایش محتوای خبر

 

 

سبزیجات را در وعده غذایی خود بگنجانید

سبزی‌ها با میزان متفاوتی از نظر وجود چربی و فیبر با هم مشترک هستند.

دکتر غفارمنش متخصص تغذیه در خصوص سیر بنفش گفت: سیر شامل انواعی از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست و در جلوگیری از تشکیل لخته‌های خونی مؤثر است .

وی درباره سبزی‌های تابستانی گفت : تمام گیاهان معطر مانند نعناع و ریحان که بوی نافذی دارند ضد نفخ و ضد میکروب هستند و گیاهی مانند مرزه خاصیت ضد میکروبی بالایی دارد و به دلیل مزه تند خود ، مصرف تازه آن چندان مرسوم نیست و با کنترل تعریق به عنوان ضد تشنگی استفاده خواهد شد .

غفارمنش درباره تربچه نیز گفت : ترب دارای مواد گوگرددار است که به همین علت خاصیت عفونت‌زدایی زیادی از معده دارد و با داشتن ویتامین C، به جذب آهن در بدن کمک شایانی می‌کند .

وی در پایان خاطرنشان کرد : در گذشته‌ای نه چندان دور ، سفره‌های ما ایرانی‌ها مملو از سبزی‌ها بود که با غذا خورده می‌شد و جلوگیری از بسیاری بیماری‌های رایج امروزه را می‌کرد ، ولی متأسفانه در حال حاضر ، با گسترش فست و فود و غذاهای آماده ، به تدریج مصرف سبزیجات از سفره‌های رخت بربست و اگر راهی برای ورود دوباره سبزی‌ها به سفره‌هایمان پیش بینی نشود ، شاید با مشکلات زیادی دست به گریبان شویم .

منبع : وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران