رونق تولید ملی | چهارشنبه، ۵ تیر ۱۳۹۸

راهکارهایی برای افزایش سلامتی در محیط داخل - نمایش محتوای خبر

 

 

راهکارهایی برای افزایش سلامتی در محیط داخل

راهکارهایی برای افزایش سلامتی در محیط داخل

ما بیش از 90 درصد وقت‌مان را در داخل سپری می‌کنیم و هنوز ما خیلی کم به این موضوع توجه داشته‌ایم که چطور محیط داخل تاثیر مستقیمی روی سلامت‌مان دارد.

10عامل مناسب در اینجا وجود دارد که اگر به آن توجه شود، می‌تواند بهبود چشمگیری برای سلامتی  داشته باشد

 

عوامل ارگونومیکی

ما احتیاج داریم که نشستن بیش از اندازه را متوقف کنیم، استفاده از میزهای ایستاده در محل کار یا منزل می‌تواند سبک زندگی بدون تحرک ما را به طور چشمگیری کاهش دهد، ایستادن می‌تواند بیماری‌های ناشی از کم تحرکی مانند، دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد

 

روشنایی

لامپ‌های قدیمی خود را با لامپ‌های دارای تکنولوژی جدید که  ریتم 24 ساعته روشنایی که رنگ خود را در روز سازگار می‌کند انعکاس و تغییرات روشنایی محیط خارج

 

آکوستیک

همانطور که می‌دانید سر و صدا  در اطراف شما وجود دارد در حالیکه در منزل و یا هنگامی که در محل کار خود هستید، سر و صدا زیاد می‌تواند منجر به کاهش عملکرد، استرس شود و اگر در شب رخ دهد باعث خواب نامناسب می‌شود

پنل‌های آکوستیک طراحی شده جدید در کارهای هنری می‌تواند آلودگی صوتی را به طور چشمگیری کاهش دهد و شما را آرام کند و باعث افزایش کارایی شما شود

 

کیفیت هوا

هوایی که ما در داخل استنشاق می‌کنیم، از هوای خارج آلوده‌تر است به ویژه در ادارات،تصفیه کننده هوا با استفاده از UV می‌تواند تا 70% بیماری‌های ناشی از باکتری‌های موجود در هوا را کاهش دهد، به این معنی که شما می‌توانید به راحتی نفس بکشید و سالم بمانید

 

آب پاکیزه

آبی که می‌نوشیم و برای شست و شو استفاده می‌کنیم با کلر تصفیه، تصفیه می‌شود

به خوبی سایر مواد شیمیایی تصفیه کننده است، مخزنی ساده تحت شرایط قلیایی برای حذف 99/ از سموم و بازگرداندن آب به ساختار طبیعی ایجاد کنید

 

مواد غذایی

به جای استفاده از مواد کافئین دار و تنقلات مضر،از گزینه‌های سالم‌تر استفاده کنید،همیشه تنقلات ساده مانند، آجیل و میوه داشته باشید که این مواد غذایی اجتناب از میل به مواد غذایی نامناسب را راحت‌تر می‌کند

 

مدیریت استرس

اگر راحت بخوابید،سرحال‌تر بیدار می‌شوید،ساعت زنگی را شبیه طلوع خورشید کنید، 30 دقیقه قبل از اینکه ساعت زنگ بزند

 

تناسب اندام

اگر شما یک دونده نیستید، پیاده روی کنید از لحاظ پزشکی،10000 قدم در روز تاثیر فوق العاده‌ای در سلامتی دارد، وقتی سر کار هستید هر یک ساعت در محل کار خود قدم بزنید و از پله‌ها به جای آسانسور در صورت امکان استفاده کنید

 

کاهش استرس

فکر کنید، تفکر کردن به عنوان راهی برای کاهش استرس شناخته شده است شاد باشید و عملکرد‌تان را بهبود دهید، خلوتی در منزل یا محل کار خود بیابید، چشم‌هایتان را ببندید و تمرکز کنید. و 10 تا 20 دقیقه تنفس کنید اثر مثبت این روش روی سلامتی اثبات شده است و این روش در محل‌های کار برای کاهش استرس ناشی از حجم کاری متداول است

 

تعادل محیط

سطح رویی را تمیز کنید این کار باعث کاهش مواجه با باکتری‌ها و بیماری‌ها می‌شود به طور متوسط هر فرد 132 وسیله در روز لمس می‌کند. آب بدون سم ناشی از تصفیه، با استفاده از روش‌های تصفیه میکروبی، می‌تواند برای پاکسازی سطوح که با آن‌ها در طول 30 روز به طور منظم در ارتباط هستید، مناسب باشد

منبع : وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران