رونق تولید ملی | پنج‌شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۸

تفکرهای اشتباه در خصوص تغذیه ماه رمضان - نمایش محتوای خبر

 

 

تفکرهای اشتباه در خصوص تغذیه ماه رمضان

استفاده نادرست از موادغذایی در این ماه مبارک باعث تضعیف متابولیسم بدن می‌شود.

افرادی که برای لاغر شدن نان و یا فقط در سحر از آب استفاده می‌کنند باعث تضعیف متابولیسم آنها خواهد شد.

در سحر اگر  به اندازه کافی از مواد غذایی استفاده نشود و به جای آن افطار زیاد مواد غذایی مصرف کنند این امر باعث افزایش چاقی می‌شود.

ماه مبارک رمضان زمان مناسبی برای رژیم لاغری نیست، به بیماران و مراجعه کنندگان توصیه میشود در این ماه فقط وزن بدن را تحت کنترل داشته باشند زیرا سوخت و ساز بدن با کم خوردن باعث ضعیفی آن خواهد شد و زمانی که شما رژیم نگیرید و به صورت طبیعی وعده غذایی داشته باشید باعث اضافه شدن وزن می‌شود به همین دلیل برای لاغری ماه رمضان اصلا مناسب نیست و فقط باید وزن خود را کنترل کرد

ضروری است در افطار و سحر به نوشیدنی ها دقت شود .

در سحر از مایعات گرم استفاده نشود با گرم شدن هوا درجه حرارت بدن افزایش خواهد یافت و بدن بسیار زیاد عرق کرده و آب بدن از دست می‌دهد و به همین دلیل از آب به مقدار زیاد استفاده شود و از مایعات گرم مانند چای که باعث از دست دادن بیشتر آب بدن می‌شود خودداری کنند.

 مصرف چای به هر اندازه که زیاد مصرف شود به همان اندازه باعث از دست دادن بیشتر مایعات در بدن می‌شود. در زمان سحر افراد از شیر،دوغ، کمپوت و چای میوه‌ بهتر است، استفاده کنند.همچنین به ویژه توصیه می‌شود از نوشیدنی‌های که اسیدی است اجتناب کنند زیرا نوشیدنی‌های اسیدی یا همان گازدار مشکل هضم را ایجاد می‌کنند و از مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس و یا مواد غذایی که دارای رب گوجه فرنگی هستند به هیچ وجه استفاده نشود زیرا باعث افزایش تشنگی می‌شود و به جای آنها از تخم مرغ استفاده کنند.

برای اینکه در طول روز احساس گرسنگی نکنید در وقت سحر از گردو،بادام و فندوق به اندازه یک مشت مصرف کنند و به جای استفاده از آب میوه از خود میوه طبیعی استفاده کنند زیرا آب میوه در طول روز باعث گرسنگی و ضعف افراد خواهد شد.

در زمان افطار از خوردنی‌هایی که باعث سنگینی معده می‌شود مانند سرخ کردنی‌ها، ماکارونی و برنج دوری کنند.

منبع : وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران