جهش تولید | سه‌شنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۹

ترویج زکات از اولویت‌های رسانه - نمایش محتوای خبر

 

 

ترویج زکات از اولویت‌های رسانه

 

 

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای خراسان جنوبی ، آینه دار در کارگروه تبلیغات و اطلاع رسانی شورای زکات استان افزود: ترویج زکات هم یک وظیفه شرعی ، هم یک وظیفه قانونی و هم یک تکلیف سازمانی برای صداوسیما است.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال ، ۹۱ عنوان برنامه تلویزیونی و رادیویی با موضوع زکات در حوزه‌های مختلف سیما، صدا، خبر و فضای مجازی با ساختار پوستر، موشن گرافی، استوری، گزارش‌های خبری، خبر مکتوب و برنامه‌های گفتگو محور و ... تولید و پخش شده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی، افزود: در ۶ ماه نخست امسال، با ارتباط گیری مؤثر با مخاطب توانستیم گام رو به جلویی در جذب مخاطب برداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از عوامل صدا و سیمای استان در حوزه‌های مختلف برای ساخت برنامه‌ها و نشر اخبار مربوط به زکات قدر دانی کرد و گفت: همکاری خوب میان کمیته امداد و صداوسیمای استان منجر شده تا در رسیدن به اهداف و برنامه‌های مربوط به زکات موفق عمل کنیم.

سلم آبادی، افکارسنجی، ایده پردازی، برنامه سازی، انتشار برنامه‌ها و اخذ بازخورد و ارزیابی اثر بخشی برنامه‌ها را از جمله سرفصل‌های کلیدی برای تعامل گام به گام کمیته امداد و صداوسیما قلمداد کرد.

وی با تأکید بر احیای بیش از پیش زکات و افزایش آگاهی عمومی در این خصوص افزود: در ۶ ماه نخست امسال با احتساب درآمد مراکز نیکوکاری، ۴ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که ۳۷ درصد این مبلغ، زکات مستحبی بوده است.

در پایان این کارگروه، از تعدادی از عوامل رسانه که در امر ترویج زکات فعالیت داشته اند تقدیر شد.