رونق تولید ملی | چهارشنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۸

بهترین جایگزین‌‌های مکمل‌های ورزشی - نمایش محتوای خبر

 

 

بهترین جایگزین‌‌های مکمل‌های ورزشی

تخم‌مرغ، لبنیات، غلات و... جایگزین‌های خوبی برای مکمل‌های ورزشی هستند.

مجید حاجی‌فرجی متخصص رژیم درمانی و تغذیه بالینی در خصوص جایگزین‌هایی برای مکمل‌های ورزشی بیان کرد: استفاده از غذاهای جایگزین مکمل‌های ورزشی برای افراد مختلف براساس فاکتورهای مختلف تأثیرگذار است.

این غذاهای جایگزین شامل سفیده تخم‌مرغ، لبنیات، حبوبات، غلات و... است.

وی ادامه داد: سفیده تخم‌مرغ منبع بسیار خوب پروتئین است و ارزش بیولوژیک آن 100  است اما نکته حائز اهمیت این است بر خلاف تصور اغلب مردم نباید به تنهایی مصرف شود و باید تنوع غذایی را در آن در نظر گرفت.

حاجی‌فرجی عنوان کرد: به طور کلی تلفیق پروتئین گیاهی و حیوانی ارزش غذایی بیشتری دارد و منبع خوبی برای تأمین پروتئین است. بدین ترتیب مصرف سفیده تخم‌مرغ به تنهایی می‌تواند به کلیه و کبد آسیب برساند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که نباید در مصرف هیچ ماده‌ای زیاده‌روی کرد ورزشکاران باید بدانند با وجود این که تخم‌مرغ منبع غنی پروتئین است اما استفاده از آن به تنهایی آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم غذایی افراد مختلف مخصوصاً ورزشکاران باید بر اساس شاخص‌‌های متفاوت از جمله چربی و فشار خون و ... تعیین شود، زیرا در مواقعی باید تغذیه برای افزایش استقامت و عضله‌سازی باشد و در برخی موارد نیز باید تغذیه در جهت تأمین انرژی برنامه‌ریزی شود.

منبع : وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران