جهش تولید | شنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۹

آغاز دوازدهمین همایش ملی مطالعات درسی ایران در دانشگاه بیرجند - نمایش محتوای خبر

 

 

آغاز دوازدهمین همایش ملی مطالعات درسی ایران در دانشگاه بیرجند

دوازدهمین همایش ملی مطالعات درسی ایران  با هدف بررسی علمی و تخصصی تغییرات برنامه های درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش در  دانشگاه بیرجند آغاز شد.

دبیرعلمی این همایش گفت: 900 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از داوری 400 مقاله برای ارائه دراین همایش پذیرفته شد.

آقای آیتی افزود: از مقالات پذیرفته 76 مقاله به صورت سخنرانی و 324 مقاله نیز به صورت پوستر و چاپ مقالات ارائه می شود.

وی گفت: طرح، ارائه و بحث پیرامون آخرین نظریات، الگوها و مباحث علمی پیرامون تغییر در برنامه های درسی ، ارزیابی تغییرات اعمال شده در برنامه های درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش کشور ، ایجاد تعامل و ارتقاء سطح علمی و دانش متخصصان حوزه مطالعات برنامه درسی و همچنین متخصصان و کارشناسان آموزش و پرورش ، ایجاد فرصت برای طرح و بررسی نتایج تحقیقات انجام شده میدانی در حوزه مطالعات برنامه درسی در کشور با محور تغییرات برنامه های درسی و ایجاد فرصت برای گروه علوم تربیتی و دانشجویان رشته های تعلیم و تربیت و برنامه ریزی درسی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

دبیر علمی دوازدهمین همایش ملی مطالعات درسی ایران افزود:معرفی، تحلیل و نقد نظریه‏ ها و الگوهای تغییر در برنامه‏ های درسی ،نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درسی ملی، تغییر در برنامه­ های درسی ارزیابی تغییرات برنامه‏ های درسی در دوره‏ های مختلف تحصیلی و پیامدهای آن ،تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و تغییر در برنامه‏ های درسی،روش شناسی تغییر در برنامه‏ های درسی ،اجرا، پیاده سازی و مدیریت تغییر در برنامه‏ های درسی از قبیل مسائل مدیریتی، پشتیبانی و ساختاری نظام آموزش و پرورش از قبیل تمرکز و عدم تمرکز از مهمترین محورهای این همایش است.

آقای آیتی افزود: نظام آموزشی نقشی خطیر و سرنوشت‏ ساز در آماده ساختن نیروی انسانی به عنوان کلید طلایی توسعه ایفا می‏ کند و موفقیت آن در گرو نقش ‏آفرینی موثر برنامه ‏های درسی است تا بتواند اهداف غایی نظام اسلامی را تحقق بخشد.

وی با بیان اینکه خانواده بزرگ تعلیم و تربیت همواره دغدغه بهبود، اصلاح و حتی تغییر بنیادین را در ساختار نظام آموزشو پرورش داشته است افزود: آخرین تلاش ‏ها در این زمینه، منجر به تدوین و تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد که به تبع آن، تغییراتی در برنامه ‏های درسی و دوره ‏های آموزش و پرورش تحقق یافت واکنون جامعه علمی با  توجه به شرایط حساس کشور خود را ملزم می‏ داند واکنشی مناسب نسبت به تغییرات و تحولات پیش آمده نشان دهد و به بررسی علمی و همه جانبه آن بپردازد.

وی گفت: برگزاری این همایش به عنوان دوازدهمین همایش مطالعات برنامه‏ درسی ایران فرصت مغتنمی است برای دست‏ اندرکاران نظام آموزشی تا در تعامل با جامعه علمی، روندی تخصصی را بر فرایند برنامه ریزی و تغییر کتب درسی حاکم کنند.