جهش تولید | یک‌شنبه، ۵ بهمن ۱۳۹۹

اضطراب را با این خوراکی ها کاهش دهید - نمایش محتوای خبر

 

 

اضطراب را با این خوراکی ها کاهش دهید

غذاهای حاوی ویتامین B از استرس های ناشی از کار و تنش های عصبی جلوگیری می کند.

 جهانگیری متخصص تغذیه در رابطه با تغذیه مناسب برای کاهش استرس روزانه اظهار کرد: غذاهای حاوی ویتامین ب در کاهش استرس های ناشی از کار، تنش های عصبی موثر هستند.

وی عنوان کرد: ویتامین B را می توان در مواد مغذی مانند موز، پرتقال، برنج البته به مقدار کافی برای بدن تامین کرد

جهانگیری افزود: غذاهای سبوس دار، سوپ و آش هایی که با جو سبوس دار طبخ شده می توانند میزان استرس و اضطراب را در بدن کنترل کنند.

وی افزود: خواب شبانه کافی ، عدم استفاده از نوشابه های گاز دار، شکلات های حاوی کافئین ، استفاده از میوه های تازه فصل و برنامه غذایی منظم در کاهش استرس های روزانه اثربخش هستند.

منبع : وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران